Noordelijk Informatie Netwerk
  • Home
  • Actueel
  • Activiteiten
    • Expertsessies
    • Bedrijfsbezoeken
    • Ideeën
    • Archief
  • Deelname
  • Netwerkpartners
    • Testwerk
    • Doxis
    • Decos
    • Breinstein
    • Biblionet Groningen
    • Universiteitsbibliotheek Groningen
    • NiN-Netwerkpartner worden?
  • Over het NiN
    • Contact
    • Historie
    • Maak kennis met het bestuur
    • Zusternetwerken

NiN Netwerkborrel 14 september 2006

  • Previous
  • Next
  • NiN Netwerkborrel 14 september 2006
    • Zoom
Project Details:
  • Date: 14 september, 2006

Tweede NIN-netwerkborrel

Grote diversiteit bezoekers 2e NIN-netwerkborrel
Een mooie afsluiting van hun vakantie of een goed begin voor de laatste maanden tot Oud & Nieuw. Dat hebben waarschijnlijk veel deelnemers aan de 2e NIN-netwerkborrel op 14 september gedacht. Een leuke gelegenheid om eens met netwerkgenoten in gesprek te gaan over de nieuwe ideeën voor afdeling of organisatie

Naast de mogelijkheid om weer eens met collega’s bij te praten, stonden er ook twee sprekers op het programma. Jan van der Burg (directeur NVB) ging als sponsor in op de ontwikkeling die momenteel in een aantal regio’s gaande is: regionale netwerken voor informatie professionals. Naar aanleiding van de opzet van het NIN (naar een idee van AIN) wordt dit jaar nog de oprichting van soortgelijke netwerken in het Zuiden, Midden, Oosten en Westen (Kennemerland) verwacht. Volgens Van der Burg schafte het NVB in het verleden haar regionale afdelingen af. Dat er toch behoefte blijkt te zijn aan regionale invulling van netwerken, blijkt uit het enthousiasme van de deelnemers aan het NIN. De NVB biedt als mede-organisator van de Online Conferentie Nederland 2006 (OCN) aan alle netwerken de gelegenheid zich te presenteren in een meet & greet corner. Uiteraard nodigen wij u van harte uit gebruik te maken van de netwerkkorting en het NIN te bezoeken op 7 of 8 november in de RAI te Amsterdam. Lees voor meer informatie de congreskrant op de website http://www.ocn2006.nl
Tweede spreker deze middag was Kees Westerkamp, docent bij de opleiding M&I/IDM van de Hanzehogeschool. Als een van de vormgevers van de vernieuwde opleiding (nu onder de naam Media- en Informatiemanagement) ging hij in op de vele veranderingen die er spelen. Een aantal kenmerken van de nieuwe invulling:

  • nieuwe wervingsmethoden (prachtige Beyond Google-shirts tijdens de open dagen);
  • flitsende namen voor de vakken (bijv. Content is King);
  • sterkere focus op bepaalde werkvelden (bijv. juridisch, overheid, erfgoed);
  • meer vrijheid om eigen studie in te richten.

Doel van de veranderingen: meer studenten trekken. En dat lijkt te lukken. M&I kent dit jaar een instroom van bijna 40 eerstejaars!

BACK TO TOP

© 2016 - Noordelijk Informatie Netwerk